Ιππό…δύναμη. Η αρχή.

Ο άνθρωπος ονειρεύτηκε την αυτοκίνητη μηχανή πολλά χρόνια πρίν ανακαλυφθεί.Οι πρώτες προσπάθειες για την κατασκεύη της στηρίχθηκαν στον ατμό αλλά γρήγορα αποδείχθηκε πώς αυτού του είδους τα οχήματα ήταν κατάλληλα μόνο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.Η μεγάλη αρχή έγινε με τον Βρετανικής καταγωγής James Watt (1736-1819) που κατάφερε να τιθασεύσει τη δύναμη του ατμού θεσπίζοντας ταυτόχρονα τον έναν απο τους δύο όρους που χαρακτιρίζουν την αυτοκίνηση μέχρι σήμερα : Ίππος (μονάδα ελκτικής ισχύος ίση με τη δύναμη ενός αλόγου)και ο άλλος είναι το φρένο απο τη Γαλική λέξη που σημαίνει frein-φρένο (χαλινάρι).

Η ιστορία ξεκινά με τον Watt σε ένα ανθρακωρυχείο βάζοντας ένα άλογο να ανυψώσει συγκεκριμένες ποσότητες άνθρακα με ενα σύστημα απο τροχαλίες απο ένα μαγγανοπήγαδο, με σταθερό ρυθμό  αυξάνοντας τον κατά 50% κάθε φορά και κατέληξε στο συμπέρασμα πώς σε ένα δευτερόλεπτο ανυψώνει 75 κιλά βάρους σε ύψος ένα μέτρο απο το έδαφος (1hp=736W η 0,736KW) εξού και η ονομασία Watt.Την καθιερωμένη ονομασία ίππος και ιπποδύναμη θα την συναντήσετε και σε άλλα σύμβολα και ορισμούς άλλων χωρών πχ:

                    Αγγλία-HP=Horse power Ίππος-Δύναμη

Γαλλία-CV=Cheval Vapeaur ίππος-Ατμός

Γερμανία-PS=Pferdestarke  Pferd=Δύναμη Starke=Ίππος

Και θα μου πείτε για ποιό λόγο χρησιμοποιήθηκε το άλογο και η φράση «πόσα άλογα έχει το αυτοκίνητο»?

Μήν ξεχνάτε πως στα πολύ παλιά χρόνια τα άλογα χρησιμοποιούντο στον πόλεμο απο τον στρατό λόγο της δύναμής τους και της αντοχής και έτσι είχαν μια ουσιώδη διαφορά απο των Έν-λογα (με λόγο πλάσματα) «Στρατιώτες της εποχής» και έτσι επικράτησε η ονομασία και   εκτός στρατοπέδων.Υποταγη το άλογο στον αναβάτη του και υποταγή των  εντολων των ανωτέρων στους στρατιώτες…

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: