Seat Ibiza 1.2 TSI Δυναμική παρουσία…

Μετά απο δύο χρόνια αναμονής και μια γκάμα ατμοσφαιρικών και turbo κινητήρων που ξεκινάει απο τα 1.2 λίτρα και φτάνοντας στον 1.4 λίτρων κορυφαίας απόδοσης 180 ίππων στο FR και Cupra (κάνοντας όμως και μια ενδιάμεση στάση στον 1.6 λίτρων 105 ίππων) αποφάσισε η μητρική VolksWagen να δώσει το πράσινο φώς για την αξιοποίηση του νέου  κινητήρα 1.2 tsi  και σε άλλες μάρκες του ομίλου (Audi,Seat,Skoda).

Μέχρι πρόσφατα ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετούνταν μόνο στο νέο Polo της VW και στο A3 της Audi και όπως μας έχει συνηθίσει ο όμιλος VAG με τα εξαιρετικά σε κάθε τομέα αυτοκίνητα που παράγει να μοιράζεται της νέες πλατφόρμες, κινητήρες και κιβώτια που παράγει για την μείωση του κόστους παραγωγής και για αξιοποστία.

Ο νέος αυτός κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος οκταβάλβιδος (δύο βαλβίδες στον κύλινδρο μία εισαγωγής και μία εξαγωγής )με έναν εκεντροφόρο επι κεφαλής  1197 κυβικών με υπερσιμπιεστή καυσαερίων απόδοσης 105 ίππων στίς 5000 σ.α.λ και ροπή 175 Nm 1550-4100 αντικαθιστώντας έτσι τον παλαίμαχο ατμοσφαιρικό 1.6 λίτρων 105 ίππων.

Αυτό που εντυπωσιάζει στον νέο κινητήρα δεν είναι τόσο η ιπποδύναμη του αλλα η ροπη που ανταγωνίζεται ατμοσφαιρικά 1800αρια.το μέγεθος της ιπποδύναμης των 105 ίππων φυσικά και δεν είναι κάτι το εξωφρενικό αλλά αποδηκνύεται τέλειο για κάποιον που θέλει να κινείται απροβλημάτιστα καθώς και μόνο με την ροπή που είναι υπεραρκετή για κάποιον που χρησιμοποίει το αυτοκίνητο σε καθημερινή βάση ξεκούραστα και με χωρίς άγχος.

Στα ατού του κινητήρα φυσικά είναι πως αποδίδει την ροπή του σε ένα ευρός στροφών κινητήρα απο τις 1550-4100 σ.αλ  που βοηθάει στις προσπεράσεις και στίς μεταφορικές ανάγκες του κατόχου.

Ένα μειονέκτημα που παρατηρήσαμε είναι πως στις υψηλές στροφές γίνεται λίγο θορυβώδης ο κινητήρας και γίνεται αισθητή η απουσία παραπάνω δύναμης που έχουμε συνηθήσει στους 1.4 tsi 140-180 ίππων που βρίσκονται όμως σε άλλη κατηγορία τιμής…

Όσον αφορά στην κατανάλωση ο κατασκευαστής δίνει ενα νούμερο της τάξης των 5,3 λίτρων αμόλυβδης (συνδυασμένου κύκλου) αλλά όπως συμβαίνει τα νούμερα αυτά στην πραγματική οδήγηση ανεβαίνουν λίγο παραπάνω και να περιμένετε μια τιμή γύρω στα 1 με 1.5 λίτρα παραπάνω αλλά και πάλι είναι κορυφαίο για την ροπή που παρέχει ελέω turbo…

Το συγκεκριμένο μοντέλο  εξοπλίζεται με δύο παραλαγές κιβωτίων ταχυτήτων : ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και ένα σειριακό τύπου DSG.

Και τα δύο κιβώτια είναι κορυφαία με πολύ καλή κλιμάκωση των σχέσεων αλλά αυτό που μας εξέπληξε ήταν το σειριακό DSG με τον διπλόδισκο συμπλέκτη που αλλάζει της ταχύτητες αυτόματα χώρις να γίνεται αντιλυπτή η διακοπή της ιπποδύναμης κατα την αλλαγή σχέσης όπως γίνεται με τα χειροκίνητα. Με τρομερά ομαλό τρόπο επίσης γίνεται και η αλλαγή σχέσεων χειροκίνητα απο τον λεβιέ η και απο τα paddles που βρίσκονται πίσω απο το τιμόνι με extra κόστος…

Από οδική συμπεριφορά το αυτοκίνητο κατατάσεται  σε αυτά που έχουν την «χρυσή τομή» άνεση και σπόρ οδική συμπεριφορά, Είναι άνετο στο δρόμο καθώς έχει μελετηθεί καλύτερα η ανάρτηση με λιγότερο σκληρά silentblock ο μπροστινός άξονας έχει γόνατα Mcpherson και πίσω υπαρχει ο γνωστός ημιάκαμπτος άξονας η συμπεριφορά του στης στροφές είναι ουδέτερη και μόνο σε πολύ μεγάλες ταχύτητες θα εμφανίσει μία ελεγχόμενη όμως υποστροφή και αυτό αντιμετωπίζεται με περισσότερο στρίψιμο του τιμονιού.

Το σύστημα διεύθυνσης απο την άλλη είναι ηλεκτρουδραυλικό με πολύ καλή αίσθηση χωρίς να αποκόπτει τον οδηγό το τη συμβαίνει στους κατευθυντήριους τροχούς με σωστό βάρος χωρίς να κουράζει αλλά και να μήν απομονώνει τελείως τόν οδηγό.

Τα φρένα έχουν εξαιρετική αίσθηση με μικρή διαδρομή με απόσταση ακινητοποίησης 120 km/h-0 σε 54,8 μ

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου επικρατεί μία νεανική αίσθηση με καμπύλες γραμμές να διατρέχουν όλο το ταμπλό η ποιότητα κατασκεύης είναι πολύ καλή με άριστη συναρμογή των υλικών αλλά θα θέλαμε καλύτερης ποιότητας υλικά στα σημεία σε σχέση με τα μόντελα του group VW που είναι ποιό προσεγμένα σε αυτόν τον τομέα αλλά και πάλι είναι ανώτερης ποιότητας απο τον ανταγωνισμό (Peugeot,Citroen,Fiat κτλ).

Διατίθεται σε δύο εκδόσεις αμαξωμάτων :πεντάπορτο Hatchback και τρίθυρο coupe SC

Συμπέρασμα:

Γενικά το αυτοκίνητο μας έδωσε εξαιρετικές εντυπώσεις σε όλους τους τομείς με κορυφαίο αυτο του κινητήρα, είναι άνετο καλοφταγμένο αξιόπιστο και προπάντων οικονόμικο στην εποχή που ζούμε.

Το προτείνουμε χωρίς δεύτερη ματιά! 

Γιώργος Μ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κυβισμός 1197 cc,Ιπποδύναμη 105 στις 5000 σ.α.λ,Ροπή 175Νμ 1550-4100 σ.α.λ,Τελική ταχύτητα 190Km/h,0-100 σε 9.8(9.7 DSG),Κατανάλωση 5,3L ανά 100 Km,Εκπομπές καυσαερίων 124 Co2 (gr/Km)Μήκος-Πλάτος-Υψος (σε mm) 4034-1693-1428,Μεταξόνιο 2469

Seat.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: