Κινητήρας μέρος 5ο κύκλωμα παροχής καυσίμου,Σύστημα ανάφλεξης.

Κύκλωμα Παροχής Καυσίμου

Σύστημα Ανάφλεξης

Σκοπός του συστήματος ανάφλεξης στους βενζινοκινητήρες είναι η δημιουργία του σπινθήρα που θα δημιουργήσει την ανάφλεξη του καυσίμου μείγματος. Τα βασικά του εξαρτήματα είναι ο πολλαπλασιαστής, το κύκλωμα διανομής και ο σπινθηριστής (μπουζί). Ο πολλαπλασιαστής αποτελείται απο το πρωτεύον και το δευτερεύον πηνίο και το αποτέλεσμα της λειτουργίας του είναι μετατροπή της τάσης των 14 Volt της μπαταρίας σε μερικές χιλιάδες Volt. Το μοίρασμα της υψηλής τάσης στο κάθε μπουζί γίνεται μέσω του διανομέα για όσα αυτοκίνητα διαθέτουν μηχανικό σύστημα. Η ανάφλεξη πρέπει να πραγματοποιείται λίγο πρίν φτάσει το έμβολο στο ΑΝΣ και ο χρόνος αυτός ουσιαστικά μετριέται σε γωνία περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα. Η γωνία αυτή ονομάζεται γωνία προπορείας της ανάφλεξης η αβάνς. Το μπουζί παρά την εξέλιξη των ηλεκτρονικών έχουν παραμείνει πρακτικά τα ίδια στην πάροδο του χρόνου. Ο αριθμός των ακίδων τους είναι συνήθως μία , σήμερα όμως υπάρχουν και μπουζί με τέσσερις ακίδες. Τα κύρια μέρη ενός τυπικού μπουζί είναι  ο ακροδέκτης, το ηλεκτρόδιο, η ακίδα, η κεραμική μόνωση , η θήκη και ο χάλκινος δακτύλιος. Η απόσταση μεταξύ του ηλεκτροδίου και της ακίδας ονομάζεται διάκενο. Η υψηλή τάση στα άκρα του διακένου έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ηλεκτρικής εκκένωσης και τελικά σπινθήρα που τελικά αναφλέγει το μείγμα. Το μήκος του διακένου επηρεάζει άμεσα την ποιότητα του σπινθήρα, αν είναι μεγάλο απαιτείται πολύ υψηλή τάση ενώ εάν είναι μικρό υπάρχει η περίπτωση βραχυκυκλώματος του μπουζί. Το μπουζί είναι ένα εξάρτημα υψηλής αντοχής αφού πρέπει να αντέχει τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται μέσα στο κύλινδρο καθώς και την πολύ υψηλή τάση. βιδώνεται μέσα στην κυλινδροκεφαλή, έτσι ώστε μόνο το ηλεκτρόδιο και η ακίδα να βγαίνουν μέσα στο θάλαμο καύσης. Η κατάσταση του είναι και η εικόνα της λειτουργίας του κινητήρα, καρβουνίλες, κατεστραμένες ακίδες και αφύσικος χρωματισμός είανι δείγματα κακής καύσης και κακής λειτουργίας του κινητήρα.

Πολλαπλασιαστής, διανομέας, μπουζί

Διανομέας

Μπουζί

Προανάφλεξη «Πειράκια»

Κατα τήν συμπίεση του καυσίμου μείγματος αυξάνεται σημαντικά και η θερμοκρασία του, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη του πρίν απο την κατάλληλη στιγμή. Αυτο το φαινόμενο ονομάζεται προανάφλεξη η αλλιώς «πειράκια». Για την αποφυγή του τοποθετούνται στη βενζίνη αντικροτικά πρόσθετα για την αύξηση του αριθμού των οκτανίων. Στούς σύγχρονους κινητήρες η προανάφλεξη καταγράφεται απο αισθήτηρες  στην εξάτμιση. 
Δημιουργία καυσαερίων
  
Το αποτέλεσμα της καύσης είναι αέρια που αποτελούνται κυρίως απο μονοξείδιο (CO), και διοξείδιο του άνθρακα (CO), ;άκαυστους υδρογονάνθρακες  (HC), οξείδια του αζώτου (NOX), αιθάλη (μόνο για πετρελαιοκινητήρες) και υδρατμούς.
Τα καυσαέρια βγαίνουν απο τις βαλβίδες εξαγωγής και διοχετεύονται σε αυλούς (πολλαπλή εξαγωγής) που ξεκινάνε απο κάθε κύλινδρο και τελικά ενώνονται σε έναν. Ο σωλήνας αυτός ονομάζεται εξάτμιση και περιλαμβάνει και δύο κυλινδρικά δοχεία τα οποία ονομάζονται σιγαστήρες (σιλανσιέ) και βοηθάνε στη μείωση του θορύβου της καύσης.
Γιώργος Μ.
Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: